Бізнес-бранч «Прозорість. Інвестиції. Співпраця»

26 листопада 2018 року провідний спеціаліст відділу інвестицій та зовнішнього партнерства департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради Ірина Сіра прийняла участь у бізнес-бранчі «Прозорість. Інвестиції. Співпраця», який відбувся у м. Київ за ініціативи команди Програми Transparent Cities/Прозорі міста спільно з Transparency International Україна.

Бранч тематично склався з двох частин:

  • Інструменти відкриття та розвитку бізнесу;
  • Вигоди від прозорості для місцевої влади та бізнесу.

 

В рамках першої частини операційним директором офісу ефективного регулювання Олексієм Дороганем була презентована платформа BRDO (regulation.gov.ua) та її можливості для бізнесу. Він розповів зрозумілі кроки для відкриття бізнесу. Державний інфо-сервіс Start Business Challenge надає покрокові інструкції з детальною інформацією про дозвільні документи, що необхідні для реєстрації бізнесу. Завдяки системі не потрібно звертатись до юриста, є необхідні шаблони документів і приклади їх заповнення. Це сервіс який генерує документи, які необхідні для ведення бізнесу. Наприклад: документи на працевлаштування, на реєстрацію ФОП чи ТОВ зараз доступні безкоштовно на Start Business Challenge.

Платформа вже містить 100 бізнес-кейсів а також набір популярних процедур: як перевести приміщення з житлового фонду в нежитловий, як обрати  групу платника єдиного податку суб’єкту господарювання, як підключитися до електромереж, реєстрація касового апарату. Є 13 міст, які почали локалізовувати бізнес-кейси. м. Суми в трійці  тих, які  повністю локалізувало всі бізнес-кейси. Тому, якщо Ви бажаєте відкрити свій бізнес, на платформі Start Business Challenge є всі етапи створення саме Вашого бізнесу.

Олексій Мовчан, менеджер по роботі з органами місцевого самоврядування розповів про Prozorro.Продажі та чим аукціони можуть бути корисними для бізнесу, як вигідно продавати комунальне майно. Використання ProZorro.Продажі – це повна прозорість і відкритість даних про аукціони, максимально зменшуються корупційні ризики і забезпечується справедлива конкуренція.

Ілля Бібов, фахівець з впровадження аналітичних інструментів Transparency International Україна розповів як розвивати бізнес за допомогою модуля бізнес аналітики. Публічний модуль аналітики містить інформацію про закупівлі у Прозорро починаючи із 2015 року. Дозволяє Державним установам бути на пульсі своїх закупівель чи закупівель підпорядкованих установ, знаходити проблемні місця і шляхи їх вирішення. Учасники чи потенційні учасники зможуть оцінити ринок, замовників, конкурентів, щоб приймати в майбутньому більш ефективні рішення.

У другій частині Катерина Цибенко, керівник програми «Прозорі міста» Transparency International Україна презентувала Аналітичний звіт «Як забезпечити прозорість інвестиційного сектору в містах» та інтерактивну інфографіку, яка включає у себе всі рекомендації для міст щодо підвищення прозорості інвестиційного сектору.     
Суми з результатом 9,75 з 20 балів посіли десяту сходинку у рейтингу прозорості інвестиційного сектору сотні найбільших міст України. Дослідники брали собі за мету виміряти прозорість інвестиційного сектору – тобто наскільки місто інформує потенційних інвесторів про те, що в місто варто інвестувати, наскільки відкритими є правила гри для інвесторів та підприємців, які наявні умови для зручності для них створювати бізнес.

Над розробкою методології дослідження спільно з експертами TIU працювали іноземні інвестори, представники українських підприємств, бізнес-асоціацій, громадських об’єднань та органів влади. Всього було сформовано 17 індикаторів, які допоможуть відобразити реальну прозорість міста в інвестиційній сфері.

У містах було перевірено наявність антикорупційних програм, існуючу та опубліковану політику щодо конфлікту інтересів у міських радах, проведення перевірки діяльності підприємств міста, наявність інструментів та можливостей у інвестиційному секторі та інше.

Результати такого дослідження допоможуть полегшити процес інвестування та створення нового бізнесу на місцевому рівні.